Service

Bij Het Fietslab is jouw fiets in goede handen! Onze team van techniekers heeft heel wat ervaring en jaarlijks volgen we verschillende opleidingen om steeds mee te zijn met de nieuwste trends en technologieën.
Wij doen onderhoud en herstellingen aan fietsen die bij ons worden aangekocht en fietsen waar wij kwalitatief werk aan kunnen leveren*.

We werken op afspraak om lange wachttijden te voorkomen.


Een eerste nazicht is steeds bij de aankoop van je fiets inbegrepen. Binnen de 300km en ten laatste na 3 maanden verwachten we je nog eens bij ons om alles grondig na te kijken wanneer de eerste ritjes achter de rug zijn. Tijdens dit nazicht kan je gewoon bij ons in de zetel neerploffen of wachten met een koffie in de hand. Vergeet wel niet om hiervoor een afspraak te maken.

Eerste nazicht
Voor het periodiek onderhoud van je fiets maak je best tijdig een afspraak. Dan kan je de fiets 's ochtends binnen brengen en 's avonds weer oppikken (tijdens de openingsuren) of gewoon even wachten terwijl onze ervaren techniekers je fiets weer tip top in orde zetten. De meeste van onze fietsen geven op de display aan wanneer het tijd is voor service en we geven ook steeds advies mee wanneer het best is om terug richting ons atelier te komen. Door dit tijdelijk onderhoud goed op te volgen voorkom je grotere herstellingen die extra kosten met zich mee kunnen brengen.

Periodiek onderhoud
Is een onverwachte herstelling noodzakelijk? Breng ons dan zo snel mogelijk op de hoogte en we bekijken samen hoe we jouw fiets weer zo snel mogelijk rijklaar krijgen. Voor kleinere zaken zoals een lekke band of gebroken kabeltje zullen we steeds wel een gaatje in onze agenda vinden. Soms moeten er echter onderdelen besteld worden of neemt de herstelling best wel wat tijd in beslag en kunnen we een vervangfiets meegeven.

Onverwachte herstelling
Maak je afspraak tijdig, wees drukke periodes zoals de zomervakantie of de start van de lente voor. Onze planning loopt heel gemakkelijk vol. Dat we je in die periode soms niet binnen de week kunnen helpen, vinden we net even jammer als jij...
Fietsmechaniek is geen exacte wetenschap. Soms moeten we via trial en error zoeken naar de oorzaak van een probleem.Dan kan het zijn dat je een paar keer moet terugkomen. Weet dat we altijd ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat je je zorgeloos kunt verplaatsen.
* Fietsen die niet bij ons zijn aangekocht kunnen wij opvolgen voor onderhoud en herstelling op voorwaarde dat:
- de fiets van voldoende kwaliteit is en aangekocht bij een collega vakman
- de fiets in goede staat is. (liefst nog een onderhoud gehad in het laatste jaar)
- de fiets geregistreerd wordt in ons opvolgsysteem (40€ registratiekost)

Reken voor het onderhoud van fietsen die niet behoren te de merken die wij verdelen een herstelperiode van 5 tot 10 werkdagen.

Wanneer wij fietsen weigeren te herstellen is dit meestal omdat ze niet aan bovenstaande zaken voldoen of omdat onze agenda het helaas niet toelaat om extra werk aan te nemen.

Jouw partner in fietsmobiliteit

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x