Service


Door de Corona-maatregelen kan er niet bij ons gewacht worden tijdens een onderhoud of nazicht. We vragen om de fiets bij ons af te zetten en de sleutels in onze bus te deponeren. Je wordt verwittigd als de fiets klaar is om terug opgehaald te worden. Om alles zo contactloos mogelijk te laten verlopen krijg je de herstelbon mee en wordt deze ook per mail verstuurd. Betaling gebeurt via een overschrijving.


Bij Het Fietslab is jouw fiets in goede handen! Ons team van techniekers heeft heel wat ervaring en jaarlijks volgen we verschillende opleidingen om mee te zijn met de nieuwste trends en technologieën.
We onderhouden en herstellen fietsen die je bij ons kocht en fietsen waar wij kwalitatief werk aan kunnen leveren*.

We werken op afspraak om lange wachttijden te voorkomen.


Een eerste nazicht is steeds bij de aankoop van je fiets inbegrepen. Binnen de 300km en ten laatste na 3 maanden verwachten we je nog eens bij ons om alles grondig na te kijken wanneer de eerste ritjes achter de rug zijn. Tijdens dit nazicht kan je gewoon bij ons in de zetel neerploffen of wachten met een koffie in de hand. Vergeet wel niet om hiervoor een afspraak te maken.

Eerste nazicht
Voor het periodiek onderhoud van je fiets maak je best tijdig een afspraak. Dan kan je de fiets 's ochtends binnen brengen en 's avonds weer oppikken (tijdens de openingsuren) of gewoon even wachten terwijl onze ervaren techniekers je fiets weer tip top in orde zetten. De meeste van onze fietsen geven op de display aan wanneer het tijd is voor een onderhoud en we geven ook steeds advies mee wanneer je best terug richting ons atelier komt. Door dit tijdelijk onderhoud goed op te volgen voorkom je grotere herstellingen die extra kosten met zich mee kunnen brengen.

Periodiek onderhoud
Is een onverwachte herstelling noodzakelijk? Breng ons dan meteen op de hoogte en we bekijken samen hoe we jouw fiets weer zo snel mogelijk rijklaar krijgen. Voor kleinere zaken zoals een lekke band of gebroken kabeltje proberen we altijd een gaatje in onze agenda vinden. Soms moeten er echter onderdelen besteld worden of neemt de herstelling best wel wat tijd in beslag. Als het lukt, geven we je dan graag een vervangfiets mee.

Onverwachte herstelling
Maak je afspraak tijdig, wees drukke periodes zoals de zomervakantie of de start van de lente voor. Onze planning loopt heel gemakkelijk vol. Dat we je in die periode soms niet binnen de week kunnen helpen, vinden we net even jammer als jij...
Fietsmechaniek is geen exacte wetenschap. Soms moeten we via trial en error zoeken naar de oorzaak van een probleem.Dan kan het zijn dat je een paar keer moet terugkomen. Weet dat we altijd ons uiterste best doen om ervoor te zorgen dat je je zorgeloos kunt verplaatsen.
* Fietsen die niet bij ons zijn aangekocht kunnen wij opvolgen voor onderhoud en herstelling op voorwaarde dat:
- de fiets van voldoende kwaliteit is en aangekocht bij een collega vakman
- de fiets in goede staat is (liefst nog een onderhoud gehad in het laatste jaar)
- de fiets geregistreerd wordt in ons opvolgsysteem (40€ registratiekost)

Reken voor het onderhoud van fietsen die niet behoren tot de merken die wij verdelen een herstelperiode van 5 tot 10 werkdagen.

Wanneer wij fietsen weigeren te herstellen is dit meestal omdat ze niet aan bovenstaande zaken voldoen of omdat onze agenda het helaas niet toelaat om extra werk aan te nemen.

Jouw partner in fietsmobiliteit

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x