Onderhoud
Onderhoud of herstelling, hier is je fiets in goede handen.
Ons ervaren team van techniekers volgt jaarlijks verschillende opleidingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat elke fiets die bij ons wordt aangekocht, degelijk wordt onderhouden en hersteld kan worden.
Om topservice te kunnen bieden, onderhouden en herstellen we fietsen die bij ons werden aangekocht. We staan ook open voor onderhoud van merken die we verdelen, zelfs als de fiets niet bij ons werd aangekocht. Houd er wel rekening mee dat we dan iets meer flexibiliteit vragen en je je fiets van maandag tot vrijdag moet missen.
We raden aan om je onderhoud tijdig in te plannen, vooral tijdens drukke periodes. Het is dan namelijk moeilijker om een gaatje in onze agenda te vinden en moet je ongeveer 3 weken op voorhand plannen. Als je regelmatig onderhoud inplant, is het gemakkelijker om je fiets op de baan te houden. Voor noodherstellingen proberen we steeds tijd te maken.
Eerste nazicht, periodiek onderhoud of noodherstelling?
Bij de aankoop van je nieuwe fiets is een eerste nazicht inbegrepen. We vragen je om binnen de 300 km en uiterlijk na 3 maanden terug te komen zodat we je fiets grondig kunnen nakijken. Tijdens deze check-up kan je gerust even neerploffen in onze zetel en genieten van een koffie terwijl wij jouw fiets onder handen nemen.
Voor het periodiek onderhoud van je fiets raden we aan om tijdig een afspraak te maken. De meeste fietsen geven aan wanneer het tijd is voor onderhoud en we geven je graag advies over wanneer je het best terugkomt. Door het periodiek onderhoud goed op te volgen, voorkom je grotere herstellingen die extra kosten met zich mee kunnen brengen. Tijdens drukke periodes vragen we je om 2 tot 3 weken op voorhand een afspraak te maken.
Sta je met je fiets in panne? Met andere woorden, heb je:
- een platte band
- schade na een ongeval
- een gebroken kabeltje van je remmen of versnellingen?
Dan gaat het om een noodherstelling. Dan neem je best even contact met ons op via het contactformulier of telefonisch op het nummer 016 35 35 32. We bekijken samen hoe we jouw fiets weer zo snel mogelijk rijklaar kunnen krijgen. Soms moeten er echter onderdelen worden besteld of neemt de herstelling meer tijd in beslag. Belangrijk: bij een noodherstelling richten we ons op het meest urgente probleem en is een volledig onderhoud NIET mogelijk.
Praktisch
We werken op afspraak om lange wachttijden te voorkomen en herstellingen snel te kunnen afronden. Je fiets binnenbrengen kan op de ochtend van je afspraak tussen 9.00 uur en 10.30 uur. Nadat je van ons een seintje hebt gekregen, kan je hem In de avond (tijdens onze openingsuren) weer oppikken. Of je kan ook gewoon even wachten terwijl onze techniekers je fiets weer in topconditie brengen.
Laat ons zeker weten wanneer er beroep moet worden gedaan op je verzekering, dan maken we eerst een schadeofferte op.
Een afspraak maken
De eerste keer dat je in het systeem inlogt, zal je je moeten registreren. Log in met het e-mailadres van de persoon op wiens naam de fiets staat.
Ben je ingelogd en kan je jouw fiets niet meteen aanduiden? Neem dan best even contact met ons op. Zo zijn we zeker dat we de juiste fiets voor ons hebben.
Belangrijk: maak zelf geen nieuw account aan nadat je je al hebt geregistreerd. Dank je!