Onderhoud
Onderhoud of herstelling, hier is je fiets in goede handen.
Ons ervaren team van techniekers volgt jaarlijks verschillende opleidingen om op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en technologieën. Op die manier kunnen we ervoor zorgen dat elke fiets die bij ons wordt aangekocht, degelijk wordt onderhouden en hersteld kan worden.
Om topservice te kunnen bieden, onderhouden en herstellen we fietsen die bij ons werden aangekocht. We staan ook open voor onderhoud van merken die we verdelen, zelfs als de fiets niet bij ons werd aangekocht. Houd er wel rekening mee dat we dan iets meer flexibiliteit vragen en je je fiets van maandag tot vrijdag moet missen.
We raden aan om je onderhoud tijdig in te plannen, vooral tijdens drukke periodes. Het is dan namelijk moeilijker om een gaatje in onze agenda te vinden en moet je ongeveer 3 weken op voorhand plannen. Als je regelmatig onderhoud inplant, is het gemakkelijker om je fiets op de baan te houden. Voor noodherstellingen proberen we steeds tijd te maken.
Eerste nazicht, periodiek onderhoud of noodherstelling?
Bij de aankoop van je nieuwe fiets is een eerste nazicht inbegrepen. We vragen je om binnen de 300 km en uiterlijk na 3 maanden terug te komen zodat we je fiets grondig kunnen nakijken. Tijdens deze check-up kan je gerust even neerploffen in onze zetel en genieten van een koffie terwijl wij jouw fiets onder handen nemen.
Voor het periodiek onderhoud van je fiets raden we aan om tijdig een afspraak te maken. De meeste fietsen geven aan wanneer het tijd is voor onderhoud en we geven je graag advies over wanneer je het best terugkomt. Door het periodiek onderhoud goed op te volgen, voorkom je grotere herstellingen die extra kosten met zich mee kunnen brengen. Tijdens drukke periodes vragen we je om 2 tot 3 weken op voorhand een afspraak te maken.
Heb je een platte band, schade na een ongeval of een gebroken kabeltje (remmen of versnellingen)? Dan boek je best een noodherstelling. We bekijken hoe we jouw fiets zo snel mogelijk weer rijklaar kunnen krijgen. Soms moeten er echter onderdelen worden besteld of neemt de herstelling meer tijd in beslag. Belangrijk: bij een noodherstelling richten we ons op het meest urgente probleem en is een volledig onderhoud niet altijd mogelijk.
Praktisch
We werken op afspraak om lange wachttijden te voorkomen en herstellingen snel te kunnen afronden. Je fiets binnenbrengen kan op de ochtend van je afspraak tussen 9.00 uur en 10.30 uur. In de avond (tijdens onze openingsuren) kan je hem weer oppikken. Of je kan ook gewoon even wachten terwijl onze techniekers je fiets weer in topconditie brengen.
Laat ons zeker weten wanneer er beroep moet worden gedaan op je verzekering, dan maken we eerst een schadeofferte op.
Een afspraak maken
Om een afspraak te maken, log je best in met de naam en het e-mailadres van de persoon op wiens naam de fiets staat. Zo weten we zeker dat we de juiste fiets voor ons hebben. Dank je!